Thursday, September 9, 2010

Pulanglah ku merindui mu

aku sahut kasar tapak tangan mu..
aku alih pandangan bila bertentangan mata..
aku tahu hati ini rindu..
aku tahu hati ini terluka..
aku hilang nada bila berkata-kata..
aku lemparkan pandangan benci..
aku bisukan diri..
aku tunggu kata-kata maaf dari mu..
aku tunggu tutur alasan dari bibir mu..

hakikat..
hati tak pernah benci tapi hati rindu berombak luka..
zahir nampak tenang..
naluri aku menderita..
cinta kasih semua kau lenyapkan sekelip mata..

aku yakin diri mu juga rindu pada ku..
tuturkan alasan mu..
ungkapkan persoalan di bibir mu..
kau diam tatkala aku pergi..
kau membisu lemah menyahut tangan ku..

kau hubungi tatkala diri ini tiada di depan mu lagi..
aku rindu kasar peti suara mu..
aku pejam mata simpan suara itu..
terngiang-ngiang di cuping telinga kau memanggil aku..
sekarang kau mendiam diri lagi..

biar apa orang kata..
biar apa orang cakap..
aku tetap kenang diri mu..
katakan maaf katakan rindu..

aku pejam rapat mata ini..
aku tutup rapat hati ini pada kisah lalu..
biarkan kenangan berlalu..
yang penting aku rindu..

ku ingin mu bersama ku lagi..
jauh di sudut hati aku rindu..
sangat rindu..
pulang lah ku merindui mu..

p/s: selamat hari raya..pada malam raya aku pohon kemaafan dari mu..moga kau bahagia di mana kau berada..aku rindu tatkala takbir bergema..



*kak aisyah..sedih lah dengar lagu awak* T_T

No comments:

Related Posts with Thumbnails